Jak złożyć reklamację w GLS
Reklamację w imieniu właściciela towaru może złożyć tylko Klient, z którego konta wygenerowany został list przewozowy.
Po zalogowaniu do Panelu Klienta przejdź do zakładki Zamówione.
Wypełnij formularz reklamacyjny, podaj kwotę roszczenia, numer rachunku bankowego wraz z danymi firmy oraz załącz wymagane załączniki.
Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą, do którego znajdą zastosowanie przepisy o prawach konsumenta, twoja reklamacja szkodowa zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od momentu jej prawidłowego złożenia.
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, termin na rozpatrzenie reklamacji szkodowej wynosi 30 dni.
Jeżeli złożona reklamacja okaże się niekompletna lub nastąpi potrzeba przedstawienia dodatkowych dokumentów lub informacji, zwrócimy się do Ciebie z prośbą o uzupełnienie zgłoszenia w terminie 14 dni. Termin na rozpatrzenie reklamacji rozpoczyna bieg od uzupełnienia zgłoszenia zgodnie z naszą prośbą.
Ważne informacje
Uprawnionym do składania roszczeń o zwrot opłaty za transport jest Klient lub Odbiorca w zależności od tego, który z nich dokonał zapłaty za transport na rzecz GLS Poland.
Termin przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego liczy się od momentu przekazania kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów.
Protokół szkody powinien zostać spisany w dniu doręczenia przesyłki. Informacje wpisane w protokole oraz data mogą mieć wpływ na decyzję o uznaniu reklamacji.
Wszelka zawartość, oryginalne kartony wysyłkowe i opakowania muszą być dostępne i przechowywane, aż do momentu całkowitego uregulowania roszczeń.
W przypadku odmowy uznania reklamacji, uprawniony może wnieść odwołanie w terminie 14 dni od dnia wydania decyzji reklamacyjnej.
Firmy kurierskie przyjmują odwołania, jeżeli zostaną przedstawione nowe okoliczności, dokumenty, dodatkowe informacje do złożonej wcześniej reklamacji.
Reklamacja powinna być rozpatrzona przez GLS w terminie 30 dni licząc od dnia wniesienia reklamacji.
Nieterminowe doręczenie przesyłki GLS
Konsument ma 14 dni na zgłoszenie reklamacji od daty wydania przesyłki odbiorcy.
Uszkodzenie przesyłki GLS
Konsument ma 14 dni na zgłoszenie reklamacji od daty wydania przesyłki odbiorcy.
Do zgłoszenia niezbędne są:
Ukryte i niewidoczne uszkodzenia przesyłki GLS.
Dotyczy roszczeń z tytułu niewidocznych w chwili wydania ubytków lub uszkodzeń Paczki, zgłoszonych przez Odbiorcę lub Nadawcę w przypadku zwrotu Paczki. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami lub Konsumentów nie później niż w ciągu 7 (siedmiu) dni od dnia przyjęcia Paczki, pod warunkiem jednak, że reklamujący udowodni, że do szkody doszło w czasie od przyjęcia Paczki do przemieszczania do chwili jej wydania.
Zagubienie przesyłki GLS
Przesyłkę, która nie nadeszła do miejsca przeznaczenia wskazanego w liście przewozowym w ciągu 30 dni od upływu terminu wykonania usługi, uważa się za utraconą.
Konsument ma 45 (czterdziestu pięciu) dni licząc od dnia przyjęcia Przesyłki przez GLS Poland do przemieszczania na złożenie reklamacji.
W celu złożenia reklamacji przez system w serwisie, należy zalogować się do swojego konta, wejść w zakładkę zamówione, następnie odszukać przesyłkę i z poziomu szczegóły zamówienia rozpocząć proces składania reklamacji.
Do zgłoszenia niezbędne są:
Aktualny regulamin GLS dostępny jest na stronie: https://gls-group.com/PL/pl/regulamin/
WAŻNE. Dokładamy starań aby artykuły umieszczone na tej stronie były zawsze aktualne. Powyższe materiały nie stanowią części regulaminu serwisu i regulaminów partnerów, są to jedynie materiały informacyjne które mogą odbiegać od aktualnych przepisów prawa.
Wyrażam zgodę na:
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie LIDERO. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Użytkownicy: LIDERO, Google Analytics.
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, służą także do wyświetlania reklam LIDERO na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Użytkownicy: LIDERO.
Pliki cookies konieczne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania LIDERO oraz poprawnego działania usług.
Twoje wybory plików cookies wyrażone po zalogowaniu się do serwisu są przypisywane do konta LIDERO i zostaną zapamiętane również w przypadku, gdy będziesz logować się na konto z innego urządzenia lub przeglądarki.