§1 Postanowienia Ogólne
1.1 Regulamin - niniejszy regulamin określa zasady świadczenia Usług przez Usługodawcę.
1.2 Serwis - Platforma internetowa wchodząca w skład Grupy Usług dostępnych pod adresami internetowymi: https://lideroexpress.pl, https://lideropaczka.pl, https://liderokurier.pl, https://paczkalidero.pl, https://kurierlidero.pl za pośrednictwem których dostępne są dla Użytkowników usługi wymienione w niniejszym regulaminie, którego właścicielem jest Usługodawca.
1.3 Usługa, Zamówienie lub Zlecenie - Usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na podstawie niniejszego Regulaminu Usługa Elektroniczna, umożliwiająca Użytkownikowi złożenie zamówienia na zlecenie przez Usługodawcę usługi odbioru, przemieszczania i doręczenia bądź przewozu przesyłki na rzecz Użytkownika, świadczonej przez wskazanego przez Użytkownika Partnera w ramach jego działalności na podstawie Regulaminu Partnera, który jest akceptowany przez Użytkownika przed zamówieniem zlecenia Usługi Przewozu.
1.4 Usługa Elektroniczna - Usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika.
1.5 Grupa Usług - Usługi Elektroniczne dostarczane przez Usługodawcę, dla których prowadzone jest przez Usługodawcę dla Użytkownika wspólne Konto, umożliwiające mu korzystanie z wybranych przez niego Usług Elektronicznych wchodzących w skład Grupy Usług oraz prowadzenie wspólnych rozliczeń, wspólnego salda oraz otrzymywanie jednej faktury VAT, dotyczącej korzystania z tych Usług Elektronicznych. W skład Grupy Usług wchodzą Usługi Elektroniczne dostępne pod domenami: https://lideroexpress.pl, https://lideropaczka.pl, https://liderokurier.pl, https://paczkalidero.pl, https://kurierlidero.pl.
1.6 Usługa Przewozu lub Spedycji - usługa przewozu realizowana przez Partnera wskazanego przez Użytkownika w zamówieniu składanym poprzez Serwis, zlecana przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika. Usługodawca nie świadczy Usługi Przewozu, a jedynie zleca w swoim imieniu jej wykonanie na rzecz Użytkownika przez wskazanego przez Użytkownika Partnera. Usługa Przewozu realizowana jest na rzecz Użytkownika na podstawie umowy zawartej pomiędzy Partnerem a Usługodawcą, dlatego Użytkownik może realizować przysługujące mu uprawnienia w związku z Usługą Przewozu wyłącznie za pośrednictwem Usługodawcy, o ile uprawnienia te nie zostały przeniesione na Użytkownika w wyniku innej umowy pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem. Użytkownik zlecając Przewóz na stronie Serwisu akceptuje postanowienia Regulaminu wybranego Przewoźnika przez Zleceniodawcę do wykonania Przewozu. Regulaminy oraz warunki świadczenia usług wybranych do wykonania Przewozu Przewoźników są dostępne na stronach Partnerów.
1.7 Usługa Newsletter - usługa dostarczania treści cyfrowych, świadczona drogą elektroniczną przez Serwis, w formie wiadomości typu „newsletter”.
1.8 Konto lub Konto Użytkownika - Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika - oznaczony indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adres e-mail) i hasłem podanym przez Użytkownika podczas rejestracji konta, oraz zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy umożliwiający korzystanie z Grupy Usług na warunkach określonych w regulaminie danej Usługi Elektronicznej. W przypadku Usługi Konto umożliwia Użytkownikowi w szczególności korzystanie z funkcjonalności serwisu, w tym zamawianie Usług, gromadzenie danych podanych przez Użytkownika oraz informacji o innych działaniach Użytkownika.
1.9 Rejestracja - aktywacja Konta w Serwisie przez przejście procesu rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego zamieszczonego w Serwisie.
1.10 Zleceniodawca, Klient lub Użytkownik - klient, osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Serwisu lub innych usług wymienionych w niniejszym Regulaminie.
1.11 Konsument - użytkownik, będący osobą fizyczną dokonującą zamówienia Spedycji w Serwisie, w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
1.12 Odbiorca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, przyjmująca Przesyłkę doręczoną przez Przewoźnika w ramach realizowanej usługi.
1.13 Usługodawca lub Spółka - Lidero Polska sp. z o.o. z siedzibą ul. Święty Marcin 29 / 8, 61-806 Poznań, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000819704; NIP: 7831810828; REGON: 385100447.
1.14 Usługa DOX - przesyłka dokumentów, realizowana przez Partnera wskazanego przez Użytkownika, spełniająca parametry wymagane przez tego Partnera w jego Regulaminie.
1.15 Automat Paczkowy - Usługa umożliwia Klientom nadawanie oraz odbieranie Przesyłek w Automacie paczkowym.
1.16 Punkt Nadań i Odbioru Przesyłek - lokal Partnera lub inny lokal współpracujący z Partnerem realizującego usługę Nadań i Odbioru Przesyłek na rzecz Partnera.
1.17 Portfel - elektroniczny portfel Użytkownika to usługa elektroniczna przypisana do konta Klienta za pomocą, której Użytkownik może opłacać usługi w Serwisie, zasilać Portfel za pomocą płatności elektronicznych, lub wypłacać z niego środki na wskazane przez siebie konto bankowe wcześniej zweryfikowane przez Usługodawcę.
1.18 Zasilenie Portfela - zasilenie przez Użytkownika kwotą wyrażoną w PLN lub EURO w celu późniejszego jej wykorzystania do płatności za usługi w Serwisie lub regulacji płatności na rzecz Usługodawcy.
1.19 Operator Płatności - bank lub inna instytucja finansowa z której korzysta Usługodawca na potrzeby Serwisu.
1.20 Faktura - bezpłatna Usługa Elektroniczna świadczona przez Usługodawcę na rzecz Użytkowników umożliwiająca Użytkownikowi wygenerowanie elektronicznej faktury VAT na podstawie podanych przez Użytkownika danych. Generowanie Faktury dostępne jest po każdym ukończonym okresie rozliczeniowym, którym jest miesiąc kalendarzowy.
1.21 Dni robocze - nie obejmują sobót, niedziel, a także dni ustawowo wolnych od pracy, chyba że ustalono inaczej.
1.22 Przesyłka - Przedmiot Usługi Przewozu udostępniony przez Zleceniodawcę – Partnerowi w celu realizacji Usługi Przewozu opatrzony oznaczeniem adresata i adresem Przesyłki kurierskiej krajowej lub Przesyłki międzynarodowej.
1.23 Przesyłka kurierska krajowa - przesyłka wysłana do odbiorcy po wypełnieniu danych przez Formularz Zamówień dostępny w ramach Usługi, realizowana przez Partnera wskazanego przez Użytkownika, spełniająca parametry wymagane przez tego Partnera wskazane w Regulaminie Partnera.
1.24 Przesyłka międzynarodowa - przesyłka kurierska nadawana poza granice Polski lub do Polski z innego kraju, realizowana przez Partnera wskazanego przez Użytkownika, spełniająca parametry wymagane przez tego Partnera i wskazane w regulaminie Partnera.
1.25 Regulamin Przewoźnika lub Partnera - regulamin, warunki świadczenia usług i Cenniki detaliczne Przewoźnika.
1.26 Partner lub Przewoźnik - przedsiębiorca stale i zawodowo trudniący się przewozem lub spedycją rzeczy w transporcie krajowym i międzynarodowym, który zawarł z Usługodawcą umowę, na podstawie której świadczy Usługę Przewozu zlecaną przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika na zamówienie Użytkownika złożone za pomocą Usługi. Partnerami są:
- DPD Polska Sp. z o. o. (Dynamic Parcel Distribution) (DPD) z siedzibą w Warszawie 02-274, ul. Mineralna 5, Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS nr 0000028368, NIP: 5260204110, Regon 012026421, realizująca usługę transportową.
- GLS Sp. z o.o. (General Logistics Systems Poland Sp. z o.o.) (GLS) z siedzibą w Głuchowie, gmina Komorniki (62-052), przy ul. Tęczowej 10, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII KRS pod numerem 0000005009, nr NIP 785-15-61-831, realizująca usługę transportową.
- ORLEN Paczka sp. z o.o. (ORLEN Paczka) z siedzibą w Warszawie 03-236, przy ul. Annopol 17A, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0001142880, numer NIP: 5243023989, REGON: 540265826, realizująca usługę transportową.
1.27 Kurier lub Przedstawiciel Partnera - pracownik, podwykonawca lub inna osoba działająca na rzecz Partnera realizującego usługę przewozu.
1.28 Przewóz lub Transport - odbiór, przemieszczenie lub doręczenie Przesyłki przez Przewoźnika na podstawie umowy w ramach wykonywanej przez Przewoźnika działalności oraz na podstawie Regulaminu Przewoźnika.
1.29 Reklamacja Serwisu - reklamacja przez Użytkownika dotycząca działania Serwisu w zakresie niezwiązanym z Usługą Przewozu.
1.30 Decyzja Reklamacyjna Serwisu - decyzja Usługodawcy w przedmiocie Reklamacji za niepoprawne funkcjonowanie Serwisu w zakresie niezwiązanym z Usługą Przewozu.
1.31 Reklamacja Usługi Przewozu - reklamacja składana w imieniu Usługodawcy, ale na rzecz Użytkownika, na Usługę Przewozu do Partnera wybranego przez Użytkownika, który daną Usługę Przewozu realizował, składana na podstawie regulaminu Partnera.
1.32 Zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu - polecenie złożenia przez Usługodawcę Reklamacji Usługi Przewozu, w imieniu Usługodawcy (na podstawie umowy zawartej z Partnerem), ale na rzecz Użytkownika, na Usługę Przewozu do Partnera wybranego przez Użytkownika, który daną Usługę Przewozu realizował. Zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu, a sama Reklamacja Usługi Przewozu jest składana na podstawie Regulaminu Partnera akceptowanego przez Użytkownika podczas zamawiania Usługi Przewozu.
1.33 Decyzja Reklamacyjna Usługi Przewozu - decyzja Partnera w przedmiocie Reklamacji Usługi Przewozu złożonej przez Serwis na skutek złożenia przez Użytkownika Zlecenia Reklamacji Usługi Przewozu, której adresatem jest Usługodawca jako strona umowy z Partnerem, ale której skutki dotyczą Użytkownika zlecającego Usługę Przewozu.
1.34 Odwołanie od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu - polecenie złożenia przez Usługodawcę odwołania od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu, w imieniu Usługodawcy, ale na rzecz Użytkownika, do Partnera, który realizował daną Usługę Przewozu. Polecenie złożenia Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu, a samo Odwołanie od Decyzji Reklamacyjna Usługi Przewozu jest składane przez Usługodawcę na podstawie Regulaminu Partnera akceptowanego przez Użytkownika podczas zamawiania Usługi Przewozu.
1.35 Konto Prywatne - konto dla zarejestrowanego klienta Serwisu będącego konsumentem.
1.36 Konto Firma - konto dla Klienta zarejestrowanego w Serwisie nie będącego konsumentem.
1.37 COD - przesyłka kurierska pobraniowa (za pobraniem), usługa w ramach Spedycji, polegająca na umożliwieniu uiszczenia opłaty za Przesyłkę przez Odbiorcę, przed odbiorem Przesyłki, której warunkiem odbioru przez adresata jest wręczenie Przedstawicielowi Partnera kwoty wyrażonej w PLN umieszczonej na liście przewozowym przez nadawcę przesyłki. W przypadku COD zleconemu do realizacji przez DPD adresat ma dodatkowo możliwość opłacenia przesyłki przy pomocy karty płatniczej.
1.38 Formularz Zamówień - oprogramowanie, funkcjonalność udostępniana poprzez Serwis, służąca do składania zamówień zlecenia usług kurierskich za pośrednictwem Usługodawcy, która wylicza całkowity koszt Usługi, uwzględniając także koszt usługi przewozu realizowanej przez Partnera wskazanego przez Użytkownika, na podstawie wpisanych przez Użytkownika danych.
1.39 List Przewozowy - etykieta, nalepka adresowa, dokument umieszczony na przesyłce, zawierający dane adresowe oraz inne informacje wymagane przy realizacji usługi przez Partnera, chyba że, przy danej usłudze Partnera nie jest wymagana lub opcjonalna.
1.40 Serwis Partnerski - Serwis internetowy świadczący inne usługi w ramach działalności Usługodawcy.
1.41 RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
1.42 Wykaz Parametrów Przesyłek - wykaz parametrów, wymaganych przez Partnerów, którym powinny odpowiadać Przesyłki realizowane przez poszczególnych Partnerów zamieszczonych na stronach internetowych Partnerów.
1.43 Prepaid - usługa oferowana Zleceniodawcy, polegająca na możliwości dokonania zapłaty wynagrodzenia na rzecz Usługodawcy w celu jego późniejszego wykorzystania w Serwisie.
1.44 Cennik - aktualna oferta cenowa umieszczona na stronie internetowej Serwisu.
1.45 Poczekalnia - usługa w Serwisie polegająca na przygotowaniu Przesyłek do wysyłki.
§2 Przedmiot świadczonych usług
2.1 Serwis działa jako pośrednik między Użytkownikiem a Przewoźnikiem. Zadaniem Serwisu jest zamawianie usług Przewozu drogą elektroniczną i przekazanie Zamówienia do Przewoźnika.
2.2 Usługodawca przy pomocy Serwisu w zakresie działalności Spółki świadczy odpłatną usługę, polegająca na pośrednictwie w zamówieniu usługi Transportu u Przewoźnika, pośrednictwie usług potrzebnych do prawidłowego działania Usług w Serwisie.
2.3 Wybór Partnera wykonującego Usługę Przewozu Przesyłki dokonywany jest przez Użytkownika.
§3 Rejestracja Konta
3.1 Użytkownik za pomocą swojego Konta ma możliwość dostępu do Grupy Usług Elektronicznych Usługodawcy, co umożliwia między innymi wspólne prowadzenie rozliczeń, salda oraz otrzymywanie jednej faktury VAT za korzystanie z Usług Elektronicznych Usługodawcy przez Użytkownika.
3.2 Niniejszy Regulamin określa wspólne zasady utworzenia i warunki korzystania z Konta. Szczegółowy opis Konta Użytkownika i zasad jego działania dostępny jest w Regulaminie oraz na stronach Serwisu.
3.3 Rejestracji mogą dokonać jedynie osoby fizyczne, posiadające pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoby prawne i jednostki organizacyjne, które nie posiadają osobowości prawnej, jednak mogą we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania. Rejestracji w imieniu osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych dokonują osoby posiadające odpowiednie umocowanie; w przypadku braku umocowania, Konto zostanie usunięte. Osoba, której Konto zostało uprzednio zawieszone, usunięte lub zablokowane, nie może założyć nowego Konta bez zgody Usługodawcy - w przypadku braku uzyskania zgody Usługodawcy, Usługodawca zastrzega sobie prawo do niezwłocznego zablokowania lub usunięcia każdego Konta założonego bez wymaganej zgody.
3.4 Rejestracja Konta Użytkownika jest bezpłatna i polega na poprawnym wypełnieniu formularza rejestracyjnego dostępnego w Serwisie. Użytkownik ma obowiązek podania prawdziwych danych. Kształt formularza zależeć będzie od tego, czy dotyczyć będzie konsumenta zakładającego Konto Prywatne, czy Konto Firma. Podanie danych jest niezbędne, aby zrealizować zamówienie, a podane dane zostaną przypisane do Konta Użytkownika na zasadach określonych w Regulaminie.
3.5 Użytkownik, który wypełnił dane w formularzu rejestracyjnym udostępnianym przez Usługodawcę, otrzymuje na wpisany przez niego adres e-mail wiadomość zawierającą link aktywujący konto. W momencie kliknięcia w ten link na stronie Usługodawcy konto zostaje aktywowane, a pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą dochodzi do zawarcia umowy, której przedmiotem jest korzystanie z Konta Użytkownika. Po zawarciu przez Strony umowy Usługi Konta, przez akceptację Regulaminu i Rejestrację, Użytkownik otrzymuje indywidualny dostęp do Konta w Serwisie zabezpieczony loginem i hasłem. Umowa o świadczenie Usługi Konta zawarta zostaje na czas nieokreślony do momentu jej wygaśnięcia z jakiejkolwiek przyczyny. Zasady wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi konta zawarte są w punktach poniżej. Po Rejestracji Użytkownik otrzyma wiadomość potwierdzającą Rejestrację na adres e-mail wskazany podczas Rejestracji. W przypadku, gdy Użytkownik nie potwierdzi chęci zawarcia ww. umowy w ciągu 7 dni, jego nieaktywne Konto oraz przesłane w formularzu rejestracyjnym dane zostają usunięte. Serwis weryfikuje dane umieszczone przez Użytkownika w celu uniknięcia błędów i sprawdzenia poprawności danych. Jeżeli zajdzie taka potrzeba Usługodawca poprosi Użytkownika o przesłanie dokumentów potwierdzających
3.6 W terminie 14 dni od zawarcia umowy, o której mowa w paragrafie 2 punkt 3.5, Użytkownik może od niej odstąpić bez podania przyczyn poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie elektronicznej lub na piśmie. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Użytkownikowi w wypadkach rozpoczęcia świadczenia usług, za zgodą Użytkownika, przed upływem terminu, o którym mowa powyżej.
3.7 Rejestracja Konta FIRMA możliwa jest dopiero po wcześniejszej pełnej rejestracji Konta Prywatnego, Użytkownik, który dokona rejestracji Konta FIRMA będzie administratorem tego konta w Serwisie. Po złożeniu wniosku i pozytywnej weryfikacji przez Serwis rejestracji Konta FIRMA dane Klienta zostaną zmienione na dane przesłane we wniosku wypełnionym przez Użytkownika ubiegającego się o dostęp do Konta FIRMA. Serwis weryfikuje te dane w celu uniknięcia błędów i sprawdzenia poprawności danych. Jeżeli zajdzie taka potrzeba Usługodawca poprosi Użytkownika o przesłanie dokumentów potwierdzających prowadzoną działalność gospodarczą. Po Rejestracji Użytkownik otrzyma wiadomość potwierdzającą Rejestrację na adres e-mail Zleceniodawcy wskazany podczas Rejestracji pełen dostęp do konta FIRMA.
3.8 Usługodawca przetwarza dane osobowe zgodnie z Polityką Prywatności dostępnej na stronach Serwisu, stanowiącą integralny załącznik do niniejszego Regulaminu oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych i ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną w celu opisanym w punkcie 8 poniżej. Podanie danych osobowych na formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne, niemniej stanowi warunek konieczny założenia Konta Użytkownika i korzystania z Serwisu Internetowego.
3.9 Usługodawca przetwarza dane osobowe Użytkownika podane w formularzu rejestracji Konta oraz podczas składania zamówienia w ramach Usługi Przewozu w celu poprawnego wykonania Usługi, w tym udostępnia je wskazanemu przez Użytkownika Partnerowi, będącemu wykonawcą zleconej Usługi Przewozu lub innym Użytkownikom jako dane kontaktowe Użytkownika, jeśli jest to niezbędne do wykonania którejkolwiek z Usług wymienionych w niniejszym Regulaminie, z której korzysta Użytkownik.
3.10 Rejestrując Konto, Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie materiałów reklamowych, informacyjnych, promocyjnych, marketingowych i premii. Po rejestracji Konta ustawienia powiadomień Użytkownik może dowolnie edytować w swoim profilu w ramach Konta w zakładce Panel klienta.
3.11 Użytkownik jako administrator danych osób będących odbiorcami przesyłek nadawanych za pośrednictwem Serwisu, w tym osób umieszczonych w książce adresowej utworzonej przez niego w ramach Konta jest zobowiązany do zapewnienia poprawności merytorycznej wprowadzanych danych i odpowiada za wszystkie ewentualne skutki wynikające z podania błędnych danych.
3.12 Użytkownik powierza Usługodawcy jako podmiotowi przetwarzającemu dane, dane osobowe nadawców lub odbiorców nadawanych za pośrednictwem Serwisu przesyłek oraz dane osobowe w przypisanej do własnego Konta książce adresowej w zakresie obejmującym: imię i nazwisko, nazwę firmy, adres, adres e-mail do kontaktu, numer telefonu do kontaktu oraz numer rachunku bankowego.
3.13 Usługodawca:
a) przetwarza dane osobowe odbiorców i nadawców wyłącznie na udokumentowane polecenie Użytkownika jako administratora tych danych,
b) zapewnia by wszystkie osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych zobowiązały się do zachowania tajemnicy lub by podlegały odpowiedniemu obowiązkowi zachowania tajemnicy,
c) podejmuje wszelkie środki wymagane na mocy art. 32 RODO, jest uprawniony do korzystania z usług innego podmiotu przetwarzającego bez konieczności uzyskania uprzedniej zgody Użytkownika i przestrzega warunków związanych z korzystaniem z usług takiego podmiotu, w szczególności określonych w art. 28 ust. 4 RODO,
d) biorąc pod uwagę charakter przetwarzania, udzieli Użytkownikowi jako administratorowi danych osobowych nadawców i odbiorców przesyłek oraz danych zawartych w książce adresowej Użytkownika poprzez odpowiednie środki techniczne pomocy w wywiązywaniu się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której te dane dotyczą,
e) uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne sobie informacje, pomoże Użytkownikowi w wywiązaniu się z obowiązków określonych w art. 32-36 RODO,
f) po zakończeniu świadczenia usług usunie wszelkie dane, których administratorem jest Użytkownik lub zwróci je Użytkownikowi, zależnie od jego decyzji, z wyłączeniem danych, które mogą być przedmiotem roszczeń ze strony Użytkownika, Usługodawcy lub osoby trzeciej, do czasu przedawnienia tych roszczeń,
g) udostępni Użytkownikowi wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w art. 28 RODO oraz umożliwia administratorowi lub upoważnionemu przez niego audytorowi przeprowadzenie audytu przetwarzania powierzonych na powyższej podstawie danych osobowych.
3.14 Szczegółowy opis celu i zakresu przetwarzania danych osobowych Użytkownika oraz pozostałe informacje, których podanie jest obowiązkiem Usługodawcy, w tym informacje o przysługujących Użytkownikowi uprawnieniach w związku z przetwarzaniem jego danych osobowych znajdują się Polityce Prywatności dostępnej na stronach Serwisu stanowiącej załącznik do Regulaminu.
3.15 Rejestrując Konto, Użytkownik oświadcza, że dane osobowe, materiały, logotypy i informacje znajdujące się na jego Koncie zostały zamieszczone zgodnie z prawem oraz nie naruszają jakichkolwiek praw oraz dóbr osób trzecich.
3.16 Postanowienia §2 punkt 3.12 – 3.14 Regulaminu nie znajdują zastosowania wobec Użytkowników niebędących konsumentami. W przypadku Użytkowników niebędących konsumentami, zastosowanie mają postanowienia zawarte w Regulaminie powierzenia przetwarzania danych osobowych zgodnie z Regulaminem.
§4 Konto Użytkownika
4.1 Konto umożliwia Użytkownikowi korzystanie ze wszystkich lub wybranych Usług Elektronicznych wchodzących w skład Serwisu lub Grupy Usług po uzyskaniu pełnego dostępu do Konta. Użytkownik może korzystać w szczególności z następujących funkcji: komunikacji pomiędzy Serwisem a Użytkownikiem, podgląd i zmiana Danych Osobowych, w tym hasła, wycena Usług, zamawianie usług przewozu, generowanie dokumentów związanych z realizacją Usług, dostęp do historii zamówionych przesyłek, zwroty Pobrań, zarządzaniem numeru konta do wypłat, wypłatami z portfela Użytkownika, książką adresową nadawcy i obiorcy, modułem faktur - podgląd wystawionych faktur i z opcją ich pobrania, podgląd oraz pobranie szczegółów transakcji do faktury, lista płatności bieżących i ich historia, korzystanie z szablonów Zleceń. Zarządzanie danymi na Koncie: domyślnym adresem nadań, śledzenie przesyłek, opcja polecania Serwisu, koszyk płatności, wspólne prowadzenie rozliczeń salda Grupy Usług. Korzystanie z poszczególnych Usług Elektronicznych Usługodawcy odbywa się na warunkach określonych szczegółowo w regulaminie danej Usługi Elektronicznej.
4.2 Użytkownik może posiadać liczne konta - Konto Prywatne i Konto Firma. Dla każdego rodzaju konta obowiązkowe jest podanie innego adresu e-mail oraz ustawienie hasła do konta. Dodatkowo przy Koncie Firmowym obowiązkowe jest podanie NIP i nazwy firmy, przy Koncie Prywatnym podanie prawdziwego imienia oraz nazwiska jest obowiązkowe. Użytkownik może zmienić dane do faktury w każdym momencie, z zastrzeżeniem, że nowe dane zaczną obowiązywać na fakturze od następnego okresu rozliczeniowego. Dane Użytkownika można zmienić tylko przez kontakt z biurem Serwisu po złożeniu wniosku. Użytkownik zobowiązuje się do aktualizacji danych w przypadku ich zmiany. Konto firmowe nie może zostać zmienione na Konto Prywatne.
4.3 Użytkownik loguje się do Konta w Serwisie za pomocą podanego podczas Rejestracji Adresu e-mail oraz hasła. Logowanie w Serwisie jest dwustopniowe, znaczy to że przy każdej próbie logowania Użytkownik otrzyma kod weryfikacyjny w wiadomości e-mail. Po pełnej weryfikacji konta Użytkownik może też skorzystać z logowania numerem telefonu przypisanym do konta Użytkownika obsługującego wiadomości SMS. Podczas logowania numerem telefonu Użytkownik otrzyma wiadomość z kodem weryfikacyjnym w wiadomości SMS.
4.3 Zabrania się przekazywania loginu i hasła osobom trzecim poza upoważnionymi osobami przez Użytkownika. Właścicielem Konta w Serwisie jest osoba, która je zakłada, podając przy rejestracji swój adres e-mail. Usługodawca zobowiązany jest do weryfikacji Kont w każdym momencie pod kątem ich ewentualnych powiązań oraz wzajemnych udostępnień. Konta uważa się za powiązane, jeżeli pomiędzy danymi przypisanymi do tych Kont oraz aktywnościami podejmowanymi za ich pośrednictwem występują zależności, powiązania oraz powtarzające się dane, takie jak numer rachunku bankowego, adres nadawcy, numer kontaktowy, z zastrzeżeniem, że Usługodawca bierze pod uwagę oczywiste omyłki pisarskie oraz drobne błędy w tych danych. W przypadku uzasadnionych podejrzeń, że więcej Kont jest powiązane w taki sposób, że ich właścicielem w rozumieniu Regulaminu jak ten sam podmiot, Usługodawca zastrzega sobie prawo do natychmiastowego zablokowania Kont w przypadku nieprzestrzegania Regulaminu na jednym z Kont.
4.4 W przypadku stwierdzenia łamania przez Użytkownika zasad niniejszego Regulaminu, zostanie on poinformowany o możliwości zablokowania mu dostępu do pewnych funkcjonalności Serwisu, takich jak w szczególności Formularz Zamówień. W przypadku Usługobiorców zablokowanie dostępu do Formularza Zamówień przesyłek może nastąpić niezwłocznie w kilku konkretnych przypadkach:
a) posiadanie lub nieuregulowane zadłużenia w związku z korzystaniem usług Usługodawcy;
b) w przypadku jeżeli taki Usługobiorca nadaje za pośrednictwem Serwisu Przesyłki, których zawartość stanowią rzeczy niebezpieczne i/lub wyłączone z przewozu;
c) w przypadku uzasadnionych podejrzeń, że zachodzą przesłanki zablokowania lub usunięcia Konta, w tym w szczególności z uwagi na powiązania pomiędzy Kontami. Zablokowanie w przypadku Usługobiorców następuje po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu, z zastrzeżeniem, że w przypadku Usługobiorców, którzy posiadają zadłużenie w związku z korzystaniem z Serwisu lub w przypadku, jeżeli taki Usługobiorca nadaje za pośrednictwem Serwisu, których zawartość stanowią rzeczy niebezpieczne i/lub wyłączone z przewozu zablokowanie dostępu do Formularza Zamówień przesyłek może nastąpić niezwłocznie. W czasie zablokowania możliwe jest zalogowanie się na Konto, ale nie jest możliwe korzystanie z Formularza Zamówień oraz COD. Zawieszenie spowoduje anulowanie wszystkich zleconych i niepodjętych przesyłek, z zastrzeżeniem, że nie narusza to już zawartych Umów Przewozu, które Klient i Przewoźnik obowiązani są realizować, chyba że Klient skorzysta z prawa odstąpienia od umowy; zawieszenie Konta może spowodować również wstrzymanie wypłaty środków z konta prepaid oraz COD na Koncie lub na Koncie powiązanym do czasu wyjaśnienia podstaw zawieszenia. W czasie zawieszenia Klient obowiązany jest podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyn jego zawieszenia, a po ich usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie Usługodawcę. Usługodawca odwiesza Usługę Elektroniczną niezwłocznie po ustaniu przyczyny jej zawieszenia, nie później niż w terminie 7 Dni Roboczych. Usługodawca w przypadku zawieszenia Usługi Elektronicznej trwającego ponad 30 dni kalendarzowych i braku ustania przyczyn jego zawieszenia ma prawo wypowiedzieć Usługobiorcy umowę o korzystanie z Usługi Elektronicznej z 7 dniowym terminem wypowiedzenia.
4.5 Użytkownik może zażądać usunięcia swojego Konta. W tym celu powinien złożyć pisemnie bądź mailowo oświadczenie skierowane do Usługodawcy. Konto może zostać wyrejestrowane tylko w przypadku, gdy wszystkie zamówienia oraz reklamacje Użytkownika posiadają status "zakończone", czyli wszystkie zamówione przez niego usługi zostały zrealizowane bądź zakończone w inny sposób oraz jeśli saldo na jego profilu wynosi 0,00 zł, przy czym usunięcie konta może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 90 dni od dnia wykonania ostatniego zamówienia ze względu na możliwe wystąpienie różnic w rozliczeniach należności za zleconą usługę spowodowaną ewentualną rozbieżnością między deklarowanymi przez Użytkownika a faktycznymi parametrami Przesyłki lub innymi zdarzeniami mogącymi mieć wpływ na ostateczne rozliczenie się z Użytkownikiem. Konto Użytkownika może zostać wyrejestrowane w przypadku, kiedy Użytkownik i Usługodawca nie mają wobec siebie żadnych nieuregulowanych zobowiązań finansowych.
Usunięcie konta na wniosek Użytkownika nie oznacza usunięcia danych osobowych Użytkownika ze zbiorów danych administrowanych przez Usługodawcę. Dane te mogą być dalej przetwarzane w sposób ograniczony wyłącznie w celu ewentualnego dochodzenia lub obrony roszczeń, do czasu przedawnienia tych roszczeń.
4.6 Każde nowe Konto, zarówno nieaktywne, aktywne podlega wstępnej weryfikacji przez Usługodawcę. Usługodawca może odrzucić dane zgłoszonego do rejestracji Konta, jeśli nie spełni ono warunków wymienionych w Regulaminie, o czym Użytkownik zostanie poinformowany wraz z wyjaśnieniem powodu odrzucenia Konta. Wówczas Użytkownik ma prawo do odwołania się od tej decyzji w czasie dwóch tygodni. W przypadku Użytkowników będących konsumentami wstępna weryfikacja dotyczy podania przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym prawdziwych danych, to jest danych istniejącej, a nie fikcyjnej osoby, jak również tego, czy Użytkownik nie jest właścicielem innego Konta lub czy nie zachodzą inne podstawy powiązania kont. Weryfikacja danych aktywnego Konta może być przeprowadzona przez Usługodawcę także w przypadku przesłanek lub uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości podanych lub zmienionych przez Użytkownika danych. Brak pomyślnej weryfikacji może stanowić podstawę do zablokowania Konta.
4.7 Usługodawca może uzależnić stworzenie Konta bądź dostępność wybranych usług od dodatkowej weryfikacji danych podanych przy rejestracji. Weryfikacji danych, o których mowa w tym punkcie Regulaminu podlegają Użytkownicy niebędący Konsumentami. Weryfikacja ta może być warunkiem dokonywania rozliczeń z Serwisem po wykonaniu Usługi. W celu weryfikacji danych należy przesłać skany:
- w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej dokumentu potwierdzającego NIP oraz zaświadczenia o wpisie do EDG,
- w przypadku spółek: akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością, komandytowej, komandytowo-akcyjnej, partnerskiej i jawnej, a także fundacji i stowarzyszenia wpisanych do rejestru przedsiębiorców – odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego,
- w przypadku spółki cywilnej – dokumentu potwierdzającego NIP oraz umowy spółki,
- w przypadku innej działalności – dokumentu poświadczającego prowadzoną działalność oraz dokumentu potwierdzającego NIP.,
- w przypadku osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej – dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości.
4.8 Użytkownik zostanie powiadomiony o fakcie pozytywnej weryfikacji. Dane osobowe pozyskane w wyniku weryfikacji są przetwarzane zgodnie z zasadami określonymi w Polityce Prywatności.
§5 Procedury oraz zasady składania zamówień
5.1 Zleceniodawca może realizować Zamówienia za pośrednictwem Serwisu, 24 godziny na dobę. Zamówienia składane w soboty, niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy będą przyjmowane do realizacji przez Przewoźników w najbliższym następującym Dniu Roboczym o ile nie ustalono inaczej. Zlecenia realizowane są w terminach wskazanych przez danego Przewoźnika, zgodnie z jego regulaminem lub ofertą.
5.2 Przesyłka musi być zapakowana i zabezpieczona w taki sposób, aby uniemożliwić uszkodzenie jej zawartości, jak i innych Przesyłek przewożonych przez Przewoźników. Szczegóły zasad pakowania znajdują się w poradnikach w Serwisie i/lub regulaminach Przewoźników. Przed przyjęciem przez Przewoźnika Przesyłki może on zażądać jej otwarcia w celu sprawdzenia, czy Przesyłka odpowiada informacjom zawartym w Liście przewozowym lub Etykiecie. W przypadku niezgodności Przewoźnik ma prawo odmówić jej przyjęcia.
5.3 W procesie Zamawiania Użytkownik wypełnia wszystkie wymagane pola Formularza zamówień, którego kształt może różnić się w zależności od adresu internetowego pod którym Użytkownik korzysta z Grupy Usługi, a które potrzebne są do wyceny Przesyłki, a następnie wybiera Przewoźnika, który wykona Usługę Przewozu Przesyłki, może też skorzystać z usług dodatkowych po podaniu kodu pocztowego odbiorcy, otrzymuje w systemie informację o usługach dodatkowych o ile takie Partner posiada. Użytkownik decyduje się na usługi Partnera i zapisuje zlecenie do wysłania. Zleceniodawca opłaca zamówienie oraz je zatwierdza. Za Usługi w Serwisie można zapłacić kilkoma sposobami na koniec procesu zamawiania przesyłki. Zamówienie przesyłki będzie zrealizowane po jej opłaceniu.
5.4 Zleceniodawca może także zapisać Zamówienie w Poczekalni na końcu procesu realizacji zamawiania. Przesyłki zapisane w Poczekalni mogą posiadać numer przesyłki. Zamówienia w Poczekalni można usuwać, wysyłać wybrane zbiorowo lub pojedynczo zależnie od woli Użytkownika. Realizacja świadczenia Usługi Przewozu Zamówienia z Poczekalni będzie realizowane po opłaceniu Zamówienia. Płatność w poczekalni za Usługi może być realizowana tylko z Portfela Użytkownika.
5.5 Po dokonaniu Zamówienia wraz z potwierdzeniem jego przyjęcia Użytkownik otrzymuje dokumenty przewozowe potrzebne w procesie wykonania przez wybranego Partnera Usługi Przewozu. Użytkownik korzystając z Usługi, jest zobowiązany posługiwać się wyłącznie tak przekazanymi dokumentami przewozowym ze względu na wymagania techniczne Partnerów. Zasada nie dotyczy przesyłek GLS oraz importowych DPD, dla których Przedstawiciel Partnera sam dostarcza Użytkownikowi niezbędne dokumenty.
5.6 W przypadku przesyłek z usługą COD wymagany jest zweryfikowany przez Usługodawcę numer konta bankowego w Serwisie, na który mają być zwrócone środki, które odbiorca zapłacił Kurierowi przy odbiorze przesyłki. Zapisanie numeru konta w Serwisie wiąże się z jego weryfikacją przez Usługodawcą. Do czasu pozytywnej weryfikacji środki za przesyłkę za pobraniem COD będą widoczne w portfelu Klienta od momentu przekazania płatności przez Partnera Usługodawcy. Użytkownik może mieć zapisany w Serwisie tylko jeden numer konta bankowego do każdej waluty.
5.7 Zmiana danych w zamówieniu możliwa jest tylko przed opłaceniem Zamówienia. Zleceniodawca ma prawo do anulowania zamówienia w przypadku przesyłek kurierskich, gdy nie podjęto jeszcze próby odbioru Przesyłki. W przypadku anulowania zamówienia kwota należności automatycznie zwracana jest do Portfela znajdującego się na koncie Użytkownika w Serwisie. W przypadku anulowania Zamówienia opłaconego Przewoźnikowi General Logistics Systems Poland sp. z o. o. naliczona będzie opłata za anulowanie zlecenia według cennika.
5.8 Po anulowaniu Zamówienia, Zleceniodawca zobowiązuje się nie wydawać Przesyłki Przewoźnikowi. W przypadku wydania Przesyłki po anulowaniu Zlecenia Zleceniodawca zobowiązany jest do zapłaty wynagrodzenia zgodnie z cennikiem.
5.9 Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania czasowych promocji dotyczących wysokości opłat wskazanych w Cenniku, na warunkach określonych w danej promocji. Jeżeli dana promocja nie stanowi inaczej, to promocje nie łączą się i nie mają wpływu na już pobrane opłaty za Usługi. Udział w promocji jest dobrowolny.
5.10 Usługodawca zaleca, aby Klient archiwizował niezależnie od Usługodawcy na trwałym nośniku we własnym zakresie informacje o dokonywanych przez niego zamówieniach za pomocą Usług Serwisu.
5.11 W przypadku, gdy Zleceniodawca wręczy przedstawicielowi Partnera mniej przesyłek niż zamawiał, może ubiegać się o zwrot kosztów, poprzez złożenie reklamacji. Zwrot kosztów do Zleceniodawcy nastąpi jedynie w przypadku, gdy opłacona przez Zleceniodawcę usługa nie zostanie wykonana.
5.12 W przypadku złożenia przez Użytkownika dyspozycji dotyczącej złożonego zamówienia, w tym w szczególności dyspozycji przeadresowania Przesyłki, zwrotu Przesyłki do Nadawcy lub zmiany kwoty COD, Usługodawca przekaże dyspozycję Użytkownika Partnerowi niezwłocznie po jej otrzymaniu, w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta (w dni robocze pomiędzy 8:00 a 16:00). Użytkownik jest zobowiązany do przekazania dyspozycji w takim terminie, który umożliwi Usługodawcy przekazanie jej Partnerowi na zasadach określonych zgodnie z warunkami Regulaminu Partnera.
5.13 Tryb postępowania z Przesyłkami nieodebranymi i niezwróconymi Zleceniodawcy określa regulamin Przewoźnika wybranego przez Zleceniodawcę. Usługodawca może usiłować powiadomić o tym Zleceniodawcę w celu uzgodnienia zwrotu Przesyłki. Jeśli Zleceniodawcy nie uda się powiadomić lub ten zaniecha udzielenia Usługodawcy dalszych instrukcji w terminie wskazanym w przez Usługodawcę w powiadomieniu, przesyłka może zostać przekazana z powrotem Nadawcy, bądź zostać złożona w domu składowym lub składzie celnym, bądź zniszczona w sytuacjach przewidzianych prawem. Jeżeli Przesyłka nie może zostać dostarczona, odprawiona w urzędzie celnym lub zwrócona, Zleceniodawca zostanie obciążony wydatkami, kosztami i opłatami wynikłymi z odesłania, składowania lub pozbycia się Przesyłki niemożliwej do doręczenia zgodnie z Cennikiem.
§6 Załadunek i rozładunek Przesyłek
6.1 W czasie odbioru lub dostarczania Przesyłki, Przewoźnik wykonujący Przewóz nie jest zobowiązany do dysponowania narzędziami ani innymi zasobami potrzebnymi do odebrania lub dostarczenia Przesyłki, poza Pracownikiem dokonującym odbioru lub dostarczania Przesyłki.
6.2 Każda Przesyłka (lub jej część) wymagająca specjalnych urządzeń do załadunku lub rozładunku jest dopuszczalna do Przewozu tylko pod warunkiem, że takie urządzenia są dostępne we wskazanym przez Zleceniodawcę miejscu nadania i odbioru Przesyłki. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Zleceniodawcy za szkody spowodowane na skutek załadunku lub rozładunku takiej Przesyłki bez specjalnych urządzeń.
§7 Odbiór i doręczanie Przesyłek
7.1 Odbiory Przesyłek dokonywane są w Dni Robocze, w godzinach pracy pomiędzy 8:00 a 18:00, o ile nie ustalono inaczej. Data i godziny odbioru dostępne w formularzu zamówienia Przewoźnika są przewidywane, nie gwarantowane.
7.2 Dokumenty niezbędne do poprawnej realizacji przewozu, generowane są oraz udostępniane Użytkownikowi w formie elektronicznej do wydruku za pośrednictwem Konta i Użytkownikowi i Zleceniodawcy za pośrednictwem poczty email.
7.3 Spółka nie gwarantuje, że dokumenty, o których mowa w ust. powyżej są wszelkimi dokumentami wymaganymi do dokonania Przewozu, w szczególności w zakresie dokumentów wynikających z Regulaminów Przewoźników lub dokumentów wymaganych przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7.4 Podczas odbioru Przesyłki Zleceniodawca zobowiązany jest do przekazania Przewoźnikowi wydrukowanego Listu przewozowego lub Etykiety, wygenerowanych przez Serwis, o ile nie ustalono inaczej.
7.5 W przypadku, gdy Przewoźnikowi nie zostanie przekazana Przesyłka, np. z powodu nieobecności osoby za to odpowiedzialnej lub gdy Przesyłka nie jest przygotowana do nadania, Spółka - na wyraźną prośbę Zleceniodawcy - może zlecić kolejną próbę odbioru Przesyłki. Wszelkie opłaty z tym związane, które mogą zostać doliczone przez Przewoźnika zgodne z Cennikiem Usługodawcy lub Przewoźnika pokrywa Zleceniodawca.
7.6 Wszelkie ewentualne nadpłaty oraz zwroty realizowane będą przez Serwis automatycznie przez Portfel Użytkownika na podstawie otrzymanej dokumentacji od Partnera. Zleceniodawca upoważnia Serwis do automatycznego pokrycia tych kosztów z Portfela Konta Zleceniodawcy lub podczas zwrotu kwoty pobrań lub nadpłaty na podstawie otrzymanej dokumentacji od Partnera. Opłaty zostaną ujęte na fakturze VAT na koniec okresu rozliczeniowego, w którym nastąpiła płatność.
7.7 Doręczanie Przesyłek odbywa się na zasadach określonych odpowiednio w Regulaminie Przewoźnika wybranego przez Zleceniodawcę do wykonania Przewozu.
7.8 Przesyłki doręczane są w sposób następujący:
a) w systemie Kurier-Kurier, chyba że Regulamin Przewoźnika stanowi inaczej;
b) przewyższające wagę 30 kg doręczane są według zapisów Regulaminów Przewoźników;
c) przesyłki paletowe doręczane są w systemie Kurier-Kurier, chyba że Regulamin Przewoźnika stanowi inaczej.
7.9 W przypadku braku możliwości doręczenia Przesyłki do Odbiorcy zwracana ona będzie do Zleceniodawcy. Wówczas Zleceniodawca będzie zobowiązany do uiszczenia dodatkowej opłaty za jej zwrot, zgodnie z Cennikiem Serwisu. Płatność następuje automatycznie przez pobranie przez Serwis z Portfela Użytkownika na podstawie otrzymanej dokumentacji od Partnera. Zleceniodawca upoważnia Serwis do automatycznego pokrycia tych kosztów z Portfela Konta Zleceniodawcy lub podczas zwrotu kwoty pobrań lub nadpłaty na podstawie otrzymanej dokumentacji od Partnera.
7.10 Partner może odmówić przyjęcia do Przewozu rzeczy, których stan jest wadliwy lub opakowanie niedostateczne albo niemających wymaganego opakowania. Jeżeli cechy Przesyłki uniemożliwiające wykonanie Przewozu ujawniły się po jej odbiorze od nadawcy, Partner może wstrzymać wykonanie Przewozu i zawiadomić o zaistniałym fakcie Zleceniodawcę. Zleceniodawca zobowiązany jest do usunięcia stanu uniemożliwiającego nadanie Przesyłki, w szczególności poprzez jej właściwe opakowanie lub zabezpieczenie na własny koszt. Jeżeli Zleceniodawca nie dostosował się do wezwania, Partner może odstąpić od umowy przewozu. W razie odstąpienia od umowy przewozu Zleceniodawca zobowiązany jest do odbioru Przesyłki na własny koszt i naprawienia ewentualnej szkody. Partner uprawniony jest do odesłania Przesyłki na koszt nadawcy i żądania wynagrodzenia zgodnego z Cennikiem Serwisu lub Partnera.
7.11 Pracownik może przyjąć nieprawidłowo zapakowaną Przesyłkę na wyraźną prośbę Zleceniodawcy po podpisaniu przez Zleceniodawcę odpowiedniego oświadczenia, zgodnie z którym w przypadku uszkodzenia Przesyłki, Zleceniodawcy nie przysługuje reklamacja, jeżeli szkoda spowodowana była nieprawidłowym opakowaniem Przesyłki. Ograniczenie w zakresie możliwości złożenia reklamacji nie obowiązuje w przypadku Zleceniodawcy będącego Konsumentem.
7.12 Zleceniodawca zobowiązany jest do zapłaty opłat dodatkowych określonych w Cenniku Serwisu lub Partnera z tytułu konieczności neutralizacji szkody spowodowanej Przesyłką niebezpieczną lub nieprawidłowo zabezpieczoną.
7.13 Zleceniodawca zobowiązany jest do zapłaty opłat dodatkowych określonych w Cenniku Serwisu lub Partnera za magazynowanie i/lub utylizację Przesyłki po odstąpieniu od umowy przewozu i nieodebraniu Przesyłki w wyznaczanym czasie.
§ 8 Odbiór i doręczanie Przesyłek z opcją Pobrania
8.1 W przypadku Przesyłek opłacanych za Pobraniem obowiązują limity określone w Regulaminach Przewoźników.
8.2 W przypadku odmowy zapłaty Pobrania przez Odbiorcę Przesyłki, Przesyłka nie jest mu przekazywana, a Usługodawca zachowuje prawo do wynagrodzenia jak za Przesyłkę doręczoną.
8.3 Pobranie należności od Odbiorcy Przesyłki za doręczoną Przesyłkę odbywa się w gotówce lub przy pomocy karty płatniczej, jeżeli Przewoźnik udostępnia taką usługę.
8.4 Zwrot kwoty Pobrania planowany jest na 1 do 7 dni lub inną liczbę Dni Roboczych od dnia doręczenia Przesyłki. Zwrot realizowany jest do Portfela Użytkownika, w którym Użytkownik może sam zlecić wypłatę środków na zapisane i zweryfikowane przez Usługodawcę konto bankowe. Przy wypłatach obowiązuje data przekazania środków z rachunku bankowego Serwisu.
8.5 W przypadku niesłusznego, pomyłkowego i bezpodstawnego zwrotu Pobrania Zleceniodawcy przez Serwis, Zleceniodawca zobowiązany jest do natychmiastowego zwrotu należności na konto Serwisu w terminie 7 dni od zaistniałej sytuacji lub od momentu wysłania powiadomienia do Użytkownika. Serwis ma prawo do kompensaty swoich wierzytelności z tytułu niesłusznego zwrotu z ewentualnymi wierzytelnościami Zleceniodawcy wobec Usługodawcy. Po wykrytej sytuacji Serwis natychmiast obciąży Portfel Użytkownika kwotą roszczenia. W przypadku braku uregulowania zadłużenia lub niewystarczających środków na koncie, zostanie ono automatycznie zablokowane do momentu uregulowania zaległości przez Użytkownika.
8.6 W przypadku zmiany numeru listu przewozowego przez przewoźnika z powodu braku listu przewozowego na przesyłce, przeadresowania lub ponownego doręczenia, termin zwrotu pobrania może ulec zmianie lub przesyłka może wrócić do nadawcy za co Zleceniodawca będzie zobowiązany do uiszczenia dodatkowej opłaty za jej zwrot, zgodnie z Cennikiem.
8.7 Serwis nie ponosi odpowiedzialności w przypadku błędnego skierowania kwoty pobrania z winy Zleceniodawcy, który podał nieprawidłowy numer rachunku bankowego do przekazania pobrania.
§9 Przedmioty zabronione
9.1 Zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz Regulaminami Przewoźników przesyłanie niektórych przedmiotów za pośrednictwem Serwisu jest zabronione. Zleceniodawca zobowiązuje się nie przekazywać w ramach Transportu przedmiotów, które znajdują się na listach przedmiotów zabronionych, znajdujących się w Regulaminach Przewoźników.
9.2 Zleceniodawca ponosi odpowiedzialność za skutki naruszenia § 9 ust. 1, w tym w szczególności odpowiedzialność karno-skarbową, w przypadku, gdy na skutek wykonywania zleconej przez niego Spedycji dojdzie do popełnienia przestępstwa lub wykroczenia skarbowego.
§10 Opłaty dodatkowe w przypadku niezgodności Przesyłki z deklaracją Użytkownika
10.1 Usługodawca zastrzega, że Partner, na zasadach określonych w regulaminie Partnera, może dokonać weryfikacji Przesyłki pod kątem zgodności ze stanem faktycznym informacji, w tym parametrów Przesyłki, podanych przez Zleceniodawcę przy złożeniu zamówienia.
10.2 W przypadku rozbieżności pomiędzy zadeklarowanymi, a faktycznymi parametrami Przesyłki lub jej gabarytem, zidentyfikowanymi po przyjęciu Przesyłki do Przewozu, Przewoźnik może przeprowadzić dodatkową weryfikację danych Przesyłki (w szczególności dotyczących wagi lub gabarytów Przesyłki oraz jej kształtu).
10.3 W przypadku stwierdzenia niezgodności rzeczywistych parametrów czy kształtu Przesyłki z informacjami zadeklarowanymi przez Zleceniodawcę w Zamówieniu, ale nie uniemożliwiających wykonania Przewozu, Przewoźnik wykona Przewóz, jednakże Zleceniodawca może zostać obciążony dodatkowymi opłatami za weryfikację zgodnie z Cennikiem lub Cennikiem Przewoźnika lub Regulaminem Przewoźnika. Usługodawca może obciążyć Zleceniodawcę dodatkowymi opłatami związanymi z przeprowadzoną weryfikacją parametrów, gabarytów, jej kształtu lub niedozwolonej zawartości Przesyłki w ciągu 6 miesięcy od daty doręczenia Przesyłki. Rozliczenie następuje na podstawie Faktury otrzymanej od partnera. Płatność taka zostanie pobrana z Portfela Użytkownika.
10.4 Koszt dodatkowej opłaty z tytułu niezgodności informacji o Przesyłce podanych przez Zleceniodawcę w zamówieniu ze stanem faktycznym i parametrami Przesyłki, która została naliczona Usługodawcy w wyniku dokonanej przez Partnera weryfikacji Przesyłki, obciąża Zleceniodawcę, jest naliczany Zleceniodawcy przez Usługodawcę według cennika i nie podlega rabatowi w przypadku, gdy przy zamówieniu Przesyłki został użyty kod promocyjny.
10.5 Użytkownik, który kwestionuje zasadność naliczenia przez Usługodawcę dodatkowej opłaty do Przesyłki wskutek obciążenia go dodatkową opłatą przez Partnera może zgłosić reklamację dotyczącą Usługi Przewozu na zasadach określonych w Regulaminie.
10.5 Poprzez dodatkową opłatę w rozumieniu niniejszego Regulaminu należy rozumieć również wszelkie poniesione przez Usługodawcę koszty, w tym w szczególności naliczone przez Partnera opłaty administracyjne, celne, opłaty związane z zabezpieczeniem należności celnych oraz inne należności związane z procedurą celną w stosunku do przesyłek, które w ramach realizacji Usługi Przewozu podlegają procedurom celnym, niezależnie od tego, czy opłaty te zgodnie z obowiązującymi przepisami celnymi obciążają Użytkownika jako nadawcę, czy też odbiorcę przesyłki.
§10 Płatności i rozliczenia
10.1 Usługi świadczone przez Usługodawcę są odpłatne, a ich kosztami obciążany jest Użytkownik. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Cennika bez podania przyczyny, wprowadzania nowych i usuwania starych Usług, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Wysokość opłat wskazana na stronach Serwisu stanowi wyłącznie charakter informacyjny. Każdorazowe logowanie się w Serwisie oznacza akceptację obowiązującego aktualnego cennika.
10.2 Serwis za wykonywaną Usługę pobiera opłatę na podstawie dokonanej wyceny, której kwota widnieje w formularzu Zlecenia. Usługodawca po weryfikacji danych przesyłki przez Przewoźnika (w szczególności: wagi, wymiarów, kształtu, opakowania, zawartości) może zaktualizować wycenę na podstawie Cennika Serwisu lub Przewoźników.
10.3 Wypłaty z Portfela Użytkownika w Serwisie dokonywane są przelewem za pośrednictwem Operatora Płatności. Użytkownik może zlecić wypłaty środków w każdym momencie po zalogowaniu do Serwisu. Zlecenie wypłaty prawidłowo wykonane przez Użytkownika do godziny 16:00 będzie zrealizowane tego samego dnia roboczego. Czas oczekiwania na otrzymanie przelewu zależy do systemu informatycznego Operatora Płatności oraz odbiorcy płatności, liczy się data wypłaty środków z Serwisu. Zwykle są to 1-3 dni robocze.
10.4 Płatność za przewóz działają w trybie płatności z góry oraz w przypadku weryfikacji parametrów i kształtu Przesyłek następuje na postawie faktury VAT wygenerowanej przez Przewoźnika. Użytkownik upoważnia Serwis do automatycznego pokrycia tych kosztów z Portfela Konta Użytkownika, potrącenia ze zwrotu kwoty pobrań, nadpłaty lub z innych wzajemnych zobowiązań Grupy Usług.
10.5 Obsługę płatności kartą kredytową/płatniczą, szybkim przelewem elektronicznym, BLIK prowadzone są za pośrednictwem:
a) operatora PAYNOW - mElements SA oraz MBank SA.
b) operatora TPAY S.A.
c) Autopay S.A.
10.6 Szczegółowe mechanizmy dokonywania płatności oraz sposób składania reklamacji określają regulaminy wskazanych operatorów dostępnych na stronach internetowych Operatorów płatności.
10.7 W przypadku korzystania z doładowania do Portfela w Serwisie, Usługodawca pobierze opłatę manipulacyjną w wysokości od 1% od doładowanej kwoty zasilenia w zależności od operatora płatności. Za płatności za Usługi w Serwisie Portfelem lub innymi formami płatności elektronicznej, Usługodawca nie pobiera opłat manipulacyjnych od Użytkowników.
10.8 Wszystkie faktury VAT wystawiane są przez Usługodawcę jedynie w oparciu o dane Użytkownika pochodzące z Konta Grupy Usług z którego dokonane zostało zamówienie na realizację danej Usługi przez Usługodawcę. Faktura może być wygenerowana przez Użytkownika po zakończeniu poprzedniego okresu rozliczeniowego którym jest miesiąc kalendarzowy. Serwis udostępnia na Koncie Użytkownika ostatnie 12 faktur, tylko za te okresy rozliczeniowe w którym Użytkownik korzystał z Grupy Usług.
10.9 Faktura VAT wystawiona będzie przez Usługodawcę w oparciu o numer NIP (nie dotyczy Konsumentów) podany w ramach danego Konta w momencie składania zamówienia na realizację Usługi. Jeśli w momencie składania zamówienia do Konta nie był przypisany żaden numer NIP, Użytkownik, zgodnie z art. 106b ust. 5 ustawy z 11.03.2004 o podatku od towarów i usług nie będzie miał prawa żądać od Usługodawcy wystawienia faktury VAT. W przypadku, w którym Użytkownik posiada więcej niż jedno Konto, Użytkownik nie ma prawa do żądania wystawienia faktury VAT na dane innego Konta niż to, z którego dokonano zamówienia na daną Usługę.
10.10 Jeżeli dane Użytkownika stanowiące element faktury VAT ulegną zmianie, Użytkownik zobowiązany jest do ich aktualizacji do 5 dni roboczych przed zakończeniem okresu rozliczeniowego i potwierdzenie aktualnych danych. Po tym terminie Usługodawca nie gwarantuje zakończenia procesu Aktualizacji danych. W przypadku zmiany danych Klienta, Użytkownik zobowiązany jest do przedstawienia Usługodawcy dokumenty potwierdzające zaistnienie okoliczności zmiany danych.
10.11 Poprzez akceptację regulaminu Użytkownik wyraża zgodę na wystawienie faktury bez podpisu. Użytkownik otrzyma fakturę VAT drogą elektroniczną, którą może pobrać ze swojego Konta. Na życzenie Użytkownika za dodatkową opłatą wysyłamy mu na adres podany w ramach Konta Użytkownika fakturę papierową.
10.12 W przypadku niesłusznego, pomyłkowego i bezpodstawnego zwrotu Pobrania Zleceniodawcy przez Serwis, Zleceniodawca zobowiązany jest do natychmiastowego zwrotu należności na konto Serwisu w terminie 7 dni od zaistniałej sytuacji lub od momentu wysłania powiadomienia do Użytkownika. Serwis ma prawo do kompensaty swoich wierzytelności z tytułu niesłusznego zwrotu z ewentualnymi wierzytelnościami Zleceniodawcy wobec Usługodawcy. Po wykrytej sytuacji Serwis natychmiast obciąży Portfel Użytkownika kwotą roszczenia. W przypadku braku uregulowania zadłużenia lub niewystarczających środków na koncie, zostanie ono automatycznie zablokowane do momentu uregulowania zaległości przez Użytkownika.
10.13 W przypadku ujemnego salda konta Prywatnego Użytkownik ma obowiązek uregulowania brakującej kwoty w ciągu 7 dni od otrzymania ponaglenia od Usługodawcy. W przypadku zaległości Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zablokowania Użytkownikowi możliwości zamawiania przesyłek aż do momentu uregulowania przez niego zaległych należności.
10.14 W przypadku nadpłaty na Koncie Użytkownika może zlecić wypłatę środków z Portfela zażądać jej zwrotu - w tym celu musi złożyć żądanie poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza w ramach swojego Konta, w Portfelu którym wskaże dane niezbędne do dokonania przez Usługodawcę zwrotu środków z nadpłaty. Środki są zwracane w oparciu o podane przez Użytkownika dane. Do zlecenia zwrotu środków potrzebne jest zweryfikowane przez Serwis konto bankowe Użytkownika.
10.15 W przypadku, gdy Zleceniodawca jest podatnikiem VAT w rozumieniu art. 96b ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, a jednorazowa wartość transakcji przekracza 15 000 zł lub równowartość tej kwoty, Usługodawca dokona płatności przelewem na rachunek bankowy Zleceniodawcy widniejący w wykazie podmiotów, który jest prowadzony w postaci elektronicznej przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Jeżeli rachunek bankowy Zleceniodawcy nie widnieje w wykazie podmiotów, który jest prowadzony w postaci elektronicznej przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, Usługodawca zgodnie z art. 117ba Ordynacji podatkowej dokona zawiadomienia do naczelnika urzędu skarbowego właściwego dla podatnika o płatności na rachunek spoza wykazu podmiotów.
10.16 Usługodawca zastrzega sobie prawo do dochodzenia zadłużenia powstałego na koncie Użytkownika za pośrednictwem firmy windykacyjnej lub cesji wymagalnej wierzytelności na inny podmiot o czym Użytkownik zostanie poinformowany. Kosztami postępowania windykacyjnego w zakresie i na podstawie obowiązujących przepisów prawa może zostać obciążony Użytkownik, którego zadłużenie dotyczy.
a) W przypadku braku płatności w terminie (zgodnie z Dz.U.2019.0.118 t.j - Ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, Art. 10. trans. handl.) Usługodawcy przysługuje od Usługobiorcy rekompensata za koszty odzyskiwania należności stanowiąca równowartość kwoty:
- 40 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego nie przekracza 5000 złotych;
- 70 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego jest wyższa niż 5000 złotych, ale niższa niż 50 000 złotych;
- 100 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego jest równa lub wyższa od 50 000 złotych.
Kwota rekompensaty ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym świadczenie pieniężne stało się wymagalne. Powyższy punkt nie dotyczy klientów będących konsumentami.
10.17 Użytkownik udziela zgody Usługodawcy, aby środki, którymi Użytkownik dysponuje w Portfelu Użytkownika w pierwszej kolejności będą mogły być wykorzystane do uregulowania zobowiązań Grupy Usług w Serwisie a następnie użyte przez Użytkownika w inny sposób.
10.18 Użytkownik udziela zgody Usługodawcy, że niezapłacone należności Użytkownika na rzecz Usługodawcy mogą być potrącone przez Usługodawcę z należności na rzecz Użytkownika – zarówno z tytułu pobrania, jak i z tytułu uznania Reklamacji Usługi Przewozu lub Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej, nadpłaty, salda Portfela (nie dotyczy klientów, którzy są konsumentami). W przypadku Użytkowników będących konsumentami, dopuszczalność potrącenia regulowana jest przez odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego. Potrącenie, odbywa się poprzez wysłanie oświadczenia, które może mieć także postać elektroniczną. Należność na rzecz Serwisu względem Użytkownika, może zostać pobrana z salda Portfela Użytkownika.
10.19 W przypadku zobowiązań Użytkownik zobowiązuje się do uregulowania tych należności na rzecz Usługodawcy nie później niż w przeciągu 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Zleceniodawcy niedokonujący płatności po 7 dniach od wysłania pierwszego wezwania obciążeni zostaną naliczeniem odsetek ustawowych za opóźnienie lub odsetek ustawowych za opóźnieniem w transakcjach handlowych oraz opłatami z tytułu działań windykacyjnych podjętych przez Usługodawcę lub przedsiębiorstwo windykacyjne, w szczególności opłatami z tytułu wezwań do zapłaty i innymi kosztami. Każde wezwanie wysyłane Użytkownikowi w 7 dniowych odstępach czasu licząc od pierwszego wezwania. Koszt każdego wezwania w formie elektronicznej to 10 zł brutto, koszt każdego wezwania wysłanego listownie to 20zł brutto.
10.20 W przypadku zmiany numeru listu przewozowego przez przewoźnika z powodu przeadresowania lub ponownego doręczenia, termin zwrotu pobrania może ulec zmianie.
10.21 W przypadku stwierdzenia przez Usługodawcę pomyłki w kwocie należności za usługę lub podatku na fakturze VAT, Usługodawca wystawi niezwłocznie fakturę korygującą oraz dostarczy ją Użytkownikowi wraz ze wskazaniem pomyłki będącej przyczyną wystawienia faktury korygującej.
10.22 Jeżeli w związku z zaistnieniem określonej okoliczności, w tym w szczególności w przypadkach, w których Użytkownik jest uprawniony do stosowania 0% stawki VAT bądź zaistnieją przesłanki zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia, wyniknie potrzeba dokonania korekty lub innej operacji na wystawionej przez Usługodawcę fakturze VAT, Użytkownik powinien zgłosić się do Usługodawcy z wyjaśnieniem okoliczności uprawniających go do żądania dokonania przez Usługodawcę określonej operacji.
10.23 Każda faktura korygująca wystawiona przez Usługodawcę w przypadkach wskazanych w Regulaminie będzie księgowana po dacie wystawienia danej faktury korygującej.
10.24 Użytkownicy, którzy korzystać z Serwisu często i bez uzasadnienia będą dokonywać doładowań oraz wypłacać środki z Portfela Konta Użytkownika, zostanie zastosowana opłata manipulacyjna przy zleceniach wypłat z Portfela Użytkownika zgodna z cennikiem Serwisu.
§11 Reklamacje dotyczące Serwisu
11.1 Reklamacje dotyczące działania Serwisu w zakresie niezwiązanym z Usługą Przewozu Klient może zgłosić w szczególności poprzez kontakt z biurem Serwisu poprzez Pomoc w Profilu Użytkownika lub pisemnie na adres Usługodawcy dostępny na stronie Serwisu.
11.2 Sposoby złożenia reklamacji mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji w sposób wybrany przez Użytkownika.
11.3 Reklamacja powinna zawierać oprócz opisu stanu faktycznego będącego podstawą samej reklamacji:
a) dane pozwalające zidentyfikować Użytkownika w systemie Usługodawcy tzn. adres e-mail lub numer telefonu przypisany do Konta.
b) opis reklamacji – czego dotyczy
c) dane pozwalające zidentyfikować transakcję, której dotyczy reklamacja, np. nr transakcji, o ile Użytkownik je posiada.
11.4 Usługodawca rozpatrzy złożoną Reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania wymaganych dokumentów potrzebnych do rozpatrzenia reklamacji.
11.5 Decyzja w przedmiocie rozpatrzenia Reklamacji zostanie udostępniona Użytkownikowi w Panelu Klienta. Usługodawca prześle użytkownikowi drogą elektroniczną na przypisany do jego konta adres e-mailowy powiadomienie o wydaniu Decyzji Reklamacyjnej. Użytkownik może zostać poproszony o uzupełnienie informacji dotyczącej reklamacji, jeśli będzie to koniecznie w procesie jej rozstrzygnięcia.
11.6 Brak odpowiedzi Użytkownika na reklamację lub o przesłanie dodatkowych dokumentów w terminie 14 dni od ostatniego kontaktu z Usługodawcą oznacza zamknięcie reklamacji przez Usługodawcę.
§12 Reklamacje Usługi Przewozu
12.1 Zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu zlecane jest przez Użytkownika na zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
12.2 Poprzez zlecenie przez Użytkownika Reklamacji Usługi Przewozu, Usługodawca we własnym imieniu, ale na rzecz Użytkownika, składa, zgodnie z regulaminem danego Partnera, reklamację od Usługi Przewozu na podstawie wskazanych przez Użytkownika informacji, materiałów oraz dokumentów dotyczących reklamowanej Usługi Przewozu.
12.3 Wszelkie Reklamacje Usługi Przewozu przyjmuje i rozpatruje Partner realizujący reklamowaną Usługę Przewozu zgodnie z Regulaminem Partnera. Serwis odpowiedzialny jest za złożenie Reklamacji Usługi Przewozu zgodnie ze Zleceniem Reklamacji Usługi Przewozu.
12.4 W przypadku Reklamacji Usługi Przewozu składanych za pośrednictwem Serwisu w ramach Zlecenia Reklamacji Usługi Przewozu, aby umożliwić Usługodawcy zainicjowanie na rzecz Użytkownika procedury reklamacyjnej u Partnera, Użytkownik zobowiązany jest przesłać wszelkie wymagane przez Partnera w procesie reklamacyjnym dokumenty w terminach oraz z zastosowaniem procedur określonych w regulaminie Partnera wykonującego Usługę przewozu. Termin na złożenie reklamacji przez Serwis określony jest w regulaminie Partnera - dla swojej skuteczności reklamacja musi zostać zlecona z zachowaniem tego terminu. W tym celu Zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu, Odwołanie od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu lub uzupełnienie braków powinny zostać złożone do biura Serwisu najpóźniej na 3 dni przed upływem terminu wynikającego z regulaminu Partnera.
12.5 W przypadku złożenia przez Użytkownika Zlecenia Reklamacji Usługi Przewozu do biura Serwisu wskazanych w ustępie poprzedzającym terminach Serwis przekaże Reklamację Usługi Przewozu Partnerowi. Przekazanie Reklamacji Usługi Przewozu Partnerowi po terminie wskazanym w ust. powyżej, może spowodować jej odrzucenie przez Partnera. W takim wypadku Użytkownikowi pozostaje dochodzenie roszczeń na zasadach ogólnych.
12.6 Złożenie Reklamacji Usługi Przewozu następuje poprzez wybranie opcji reklamacji w szczegółach Przesyłki w zakładce Zamówione w Profilu Użytkownika.
12.7 Formularz Reklamacji Usługi Przewozu zawiera pola, które Użytkownik musi uzupełnić o informacje dotyczące Usługi Przewozu oraz jej realizacji, na podstawie których oparta będzie Reklamacja Usługi Przewozu przekazana Partnerowi przez Usługodawcę.
12.8 Do każdej Reklamacji Usługi Przewozu, zgodnie z wymogami stawianymi przez Partnera realizującego daną Usługę Przewozu, Użytkownik powinien załączyć dokumenty potwierdzające zasadność Reklamacji Usługi Przewozu. W przypadku braku załączenia wymaganych dokumentów, Usługodawca wezwie Użytkownika do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Przekroczenie tego terminu spowoduje, że Reklamacja Usługi Przewozu zostanie złożona Partnerowi bez wymaganych dokumentów, co może skutkować jej odrzuceniem, oddaleniem lub wezwaniem do uzupełnienia braków, w zależności od postanowień regulaminu Partnera oraz decyzji Partnera.
12.9 Usługodawca przeprowadza jedynie wstępną weryfikację Zleceń Reklamacji Usługi Przewozu zgodnie z wymogami oraz warunkami wskazanymi w regulaminie danego Partnera. W żadnym wypadku Serwis nie wydaje decyzji odnośnie do zasadności Reklamacji Usługi Przewozu, z uwagi na fakt, że Reklamacja Usługi Przewozu dotyczy Usługi Przewozu realizowanej przez Partnera.
12.10 Serwis uprawniony jest do modyfikacji treści Zlecenia Reklamacji Usługi Przewozu w minimalnym oraz niezbędnym zakresie do zapewnienia jej zgodności z wymogami, oraz warunkami wskazanymi w regulaminie danego Partnera, bez ingerencji w elementy merytoryczne Reklamacji Usługi Przewozu. Modyfikacje dokonane mogą dotyczyć w szczególności dookreślenia podmiotu odpowiedzialnego za realizację Usługi Przewozu, usunięcia nie merytorycznych, obraźliwych treści niezwiązanych z Usługą Przewozu. Pomimo dokonania modyfikacji, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zasadność Reklamacji Usługi Przewozu.
12.11 Jeżeli Zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu nie zawiera merytorycznego stanowiska Użytkownika odnośnie Usługi Przewozu (czyli stanowiska, zgodnie z którym nie da się obiektywnie określić zarzutów Użytkownika względem realizacji Usługi Przewozu przez Partnera oraz powodów złożenia Reklamacji Usługi Przewozu), do którego Partner mógłby się ustosunkować, lub nie zawiera informacji niezbędnych do identyfikacji Usługi Przewozu, lub złożenia reklamacji od Usługi Przewozu do Partnera przez Serwis, to Usługodawca odrzuci Zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu, uzasadniając powód odrzucenia Zlecenia Reklamacji Usługi Przewozu. Użytkownik jest uprawniony do ponownego złożenia Zlecenia Reklamacji Usługi Przewozu, o ile ponowne złożenie Zlecenia Reklamacji Usługi Przewozu nastąpi w terminie określonym w Regulaminie.
12.12 Decyzję Reklamacyjną w sprawie zasadności Reklamacji Usługi Przewozu złożonej przez Serwis na skutek Zlecenia Reklamacji Usługi Przewozu podejmuje wyłącznie Partner ją rozpatrujący. O Decyzji Reklamacyjnej Użytkownik zostanie poinformowany przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu oraz wiadomości e-mail. Stosownie do postanowień regulaminu danego Partnera, od Decyzji Reklamacyjnej może przysługiwać Odwołanie od Decyzji Reklamacyjnej.
12.13 Brak odpowiedzi przez Partnera na Reklamację Usługi Przewozu w terminie wskazanym w regulaminie Partnera nie oznacza jej uwzględnienia przez Partnera. Serwis nie jest adresatem Reklamacji Usługi Przewozu i w żadnym wypadku nie rozpatruje Reklamacji Usługi Przewozu.
12.14 Zlecenie Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu następuje poprzez wypełnienie formularza dostępnego w szczegółach reklamacji w Profilu Użytkownika.
12.15 Postanowienie niniejszego paragrafu dotyczące Reklamacji Usługi Przewozu stosuje się odpowiednio do Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu.
12.16 W przypadku wezwania Użytkownika przez Serwis do uzupełnienia jakichkolwiek braków w Zleceniu Reklamacji Usługi Przewozu lub w zleceniu Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej (niezależnie od tego, czy to Partner wezwał Serwis, czy też Serwis wezwał Użytkownika w wyniku wstępnej weryfikacji Reklamacji Usługi Przewozu stosownie do ust. 8 powyżej), termin na uzupełnienie będzie krótszy niż termin wskazany przez Partnera o 3 (trzy) dni, tak aby umożliwić Usługodawcy przekazanie informacji lub dokumentów Partnerowi w terminie wskazanym w regulaminie Partnera. Przekroczenie wskazanego terminu spowoduje, że Serwis przekaże Partnerowi niekompletną Reklamację Usługi Przewozu lub Odwołanie od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu.
12.17 Serwis zastrzega, że nie będzie dochodzić od Partnera żadnych roszczeń we własnym imieniu w przypadku negatywnej Decyzji Reklamacyjnej, Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu przez Partnera. W przypadku wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego zgodnie z regulaminem danego Partnera Użytkownik może dochodzić roszczeń jedynie we własnym zakresie na zasadach ogólnych.
12.18 Zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu lub Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu nie zwalnia Użytkownika z obowiązku niezwłocznego uregulowania zobowiązań w terminie do 7 Dni Roboczych wobec Usługodawcy zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
12.19 Jeżeli po zakończeniu procesu reklamacyjnego związanego z Reklamacją Usługi Przewozu lub Odwołaniem od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu będzie to niezbędne do dochodzenia roszczeń przez Użytkownika wobec Partnera w zakresie uszkodzenia, ubytku lub zagubienia Przesyłki, Usługodawca dokona na żądanie Użytkownika pisemnej cesji praw wynikających z łączącej Usługodawcę z Partnerem umowy. Dokonanie cesji nie jest możliwe w przypadku dochodzenia roszczeń od Partnerów: GLS, Fedex, RUCH/Orlen PACZKA, UPS oraz w przypadku dochodzenia roszczeń związanych z naliczonymi przez Partnera opłatami dodatkowymi i z płatnościami dotyczącymi Usługi Przewozu.
12.20 Składając Zlecenie Reklamacji Usługi Przewozu lub zlecenie Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu Użytkownik akceptuje, że jeżeli w konsekwencji przeprowadzonego u danego Partnera procesu reklamacyjnego zaistnieją przesłanki dla Usługodawcy do obniżenia podstawy opodatkowania w stosunku do uprzednio wystawionej faktury VAT (w szczególności w przypadku uznania reklamacji przez Partnera), Usługodawca wystawi korygującą fakturę VAT uwzględniającą obniżenie podstawy opodatkowania oraz udostępni ją Użytkownikowi zgodnie z niniejszym Regulaminem. Zwrot środków zostanie przekazany automatycznie po uznanej reklamacji do Portfela Użytkownika. Użytkownik udziela zgody Usługodawcy, aby środki, które Użytkownik otrzyma do Portfela Użytkownika będą w pierwszej kolejności mogły być wykorzystane do uregulowania zobowiązań Grupy Usług w Serwisie a następnie wypłacone przez Użytkownika lub użyte w inny sposób przez Użytkownika.
§13 Zasady i odpowiedzialność Usługodawcy
13.1 Usługodawca dołoży należytej staranności w celu zapewnienia poprawnego działania Serwisu oraz należytego wykonania Usług, jak również w celu ochrony danych zawartych w Serwisie.
13.2 Usługodawca odpowiada przed Użytkownikiem za zrealizowanie Usługi tzn. za przekazanie wskazanemu przez Użytkownika Partnerowi zlecenia Usługi Przewozu oraz za prawidłowe funkcjonowanie Serwisu Internetowego i innych wymienionych, oraz jasno określonych w niniejszym regulaminie Usług Elektronicznych.
13.3 W przypadku braku realizacji Usługi, Usługodawca odpowiada przed Zleceniodawcą lub osobą przez niego upoważnioną. Ewentualne zwroty kosztów będą realizowane do Portfela Użytkownika w Serwisie.
13.4 Usługodawca nie świadczy usług przewozu przesyłek. Za dostarczenie przesyłek odpowiada wybrany przez Użytkownika Partner lub Pośrednik Partnera.
13.5 Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Klientów za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług z przyczyn leżących po stronie osób trzecich, związanych z awarią techniczną Serwisu ani spowodowanych działaniami siły wyższej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, w którym Użytkownik złoży dyspozycje w takim terminie, który uniemożliwi Usługodawcy przekazania Partnerowi dyspozycji w terminie umożliwiającym jej realizację.
13.6 Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Klientów za opóźnienia związane ze złożeniem przez niego Reklamacji Usługi Przewozu lub Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej Odwołanie od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu po upływie terminów wskazanych w Regulaminie.
13.7 Usługodawca odpowiedzialny jest za przekazanie odpowiedniemu Partnerowi Reklamacji Usługi Przewozu na podstawie Zlecenia Reklamacji Usługi Przewozu lub odwołania od Decyzji Reklamacyjnej oraz Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu wraz z załączonymi dokumentami zgodnie ze zleceniem Użytkownika, nie jest odpowiedzialny jednak za treść lub dokumenty dołączone do Reklamacji Usługi Przewozu lub Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej, Odwołanie od Decyzji Reklamacyjnej Usługi Przewozu, za które odpowiada wyłącznie Użytkownik.
13.8 Usługodawca udostępnia Klientowi system powiadomień jedynie w celach informacyjnych i nie może być on podstawą do żadnych roszczeń ze strony Klienta. Za jego konfigurację odpowiada Klient.
13.9 Klient jest zobowiązany prowadzić swoją działalność zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności przetwarza dane osobowe użytkowników zgodnie z postanowieniami RODO.
13.10 Usługodawca jest uprawniony do zarządzenia przerwy w działaniu Serwisu z powodów technicznych. Usługodawca zadba o to, aby:
a) zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Serwisu Internetowego oraz możliwość korzystania z Usług Elektronicznych. Z uwagi na złożoność oraz stopień skomplikowania Serwisu Internetowego, oraz jego Usług, a także z uwagi na czynniki zewnętrzne pozostające poza kontrolą Usługodawcy (np. ataki DDOS) możliwe jest jednak wystąpienie błędów oraz awarii technicznych uniemożliwiających lub ograniczających w jakikolwiek sposób funkcjonowanie Serwisu Internetowego, oraz możliwość korzystania z jego Usług Elektronicznych. Usługodawca podejmie w takim wypadku wszelkie możliwe działania mające na celu zapewnienie ograniczenia negatywnych skutków takich zdarzeń w jak największym stopniu,
b) informować niezwłocznie Klientów o wszelkich błędach oraz awariach technicznych, o których w mowa powyżej oraz przewidywanym terminie ich usunięcia,
c) podjąć działania mające na celu rozwój Serwisu Internetowego i jego Usług Elektronicznych oraz ich zabezpieczenie przed błędami i awariami technicznymi,
d) planować przerwy techniczne w taki sposób, aby były one jak najmniej uciążliwe dla Usługobiorców, w szczególności, aby planowane były na godziny nocne i jedynie na czas niezbędny do dokonania koniecznych działań przez Usługodawcę. Usługodawca obowiązany jest informować Usługobiorców o planowanych przerwach technicznych z odpowiednim wyprzedzeniem, podając także długość trwania planowanej przerwy. Niniejszy punkt Regulaminu nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Usługobiorcy będącego konsumentem przewidzianych przepisami prawa, w szczególności w zakresie odpowiedzialności Usługodawcy.
13.11 Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek opóźnienia w wypłacie COD w przypadku, w którym opóźnienie nastąpiło na skutek zablokowania Konta lub w przypadku innych okoliczności uzasadniających zablokowanie Konta.
13.12 Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Użytkownika jedynie do wysokości uiszczonych Usługodawcy przez takiego Użytkownika opłat za korzystanie z Usług Elektronicznych Serwisu. Usługodawca ponosi wobec Klienta tylko za typowe i rzeczywiście poniesione szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy, z wyłączeniem utraconych korzyści.
§14 Odpowiedzialność Użytkownika
14.1 Użytkownik, czyli Zleceniodawca zobowiązuje do powiadomienia odbiorcy o planowanej Przesyłce i do poinformowania odbiorcy o jego prawie sporządzenia protokołu szkody w obecności Przedstawiciela Partnera w przypadku uszkodzenia doręczanej Przesyłki.
14.2 Zleceniodawca będący Konsumentem przyjmuje do wiadomości, że złożenie Zamówienia wykonania Usługi Przewozu przed upływem 14 dni od złożenia Zamówienia powoduje, po rozpoczęciu świadczenia Usługi Przewozu, utratę prawa do odstąpienia od umowy.
14.3 Użytkownik realizując Zamówienie przez Serwis akceptacje postanowienia Regulaminu oraz Regulaminu Przewoźnika wykonującego usługę Przewozu, zostanie spełnione w terminie oraz na zasadach określonych w regulaminach lub ogólnych warunkach świadczenia usług obowiązujących u wybranego przez Zleceniodawcę Przewoźnika. Odesłanie do regulaminów oraz warunków świadczenia usług wybranych do wykonania Przewozu Przewoźników znajduje się w Regulaminie. Regulaminy oraz warunki świadczenia usług wybranych do przewozu Przewoźników są udostępniane także w Serwisie za pomocą odnośnika (link), które, po kliknięciu w link, można pobrać i zapisać na własnym urządzeniu.
14.4 Użytkownik powinien dopilnować w przypadkach, w których to Kurier przywozi gotową etykietę przy wydawaniu paczki, żeby Kurier od razu nakleił na nią właściwą etykietę. Należy również zweryfikować prawidłowość danych znajdujących się na etykiecie. W przypadku wysyłki więcej niż jednej paczki pod różne adresy, za naklejenie etykiet na właściwe paczki odpowiada Zleceniodawca. W sytuacji, gdy Kurier nie będzie miał takiej etykiety, nadawca nie powinien wydawać paczki.
14.5 Spółka nie weryfikuje deklarowanej w zamówieniu zawartości paczek. Za nadanie przedmiotów wyłączonych z transportu odpowiada Użytkownik.
14.6 Zleceniodawca zobowiązuje się do zapłaty Zleceniobiorcy wynagrodzenia wynikającego z Cennika.
14.7 Wszystkie dane wpisane podczas składania Zamówienia muszą być rzetelne i zgodnie ze stanem faktycznym. Dotyczy to szczególnie wymiarów, wagi, zawartości oraz sposobu zapakowania, wartości, usług dodatkowych Przesyłki. W przypadku podania nieprawidłowych danych Partner może odmówić odbioru przesyłki oraz mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty zgodnie z Cennikiem. W przypadku niezgodności danych z formularza z rzeczywistymi danymi może zostać naliczona dodatkowa opłata, zgodnie z niniejszym Regulaminem, cennikiem oraz Regulaminem Przewoźnika. Użytkownik odpowiada za prawidłowość danych adresowych nadawcy i odbiorcy podanych w zamówieniu.
14.8 Zleceniodawca zobowiązuje się przestrzegać zasad oraz warunków świadczenia usług poszczególnych Partnerów dostępnych na ich stronach internetowych. Jeżeli Przesyłka będzie zawierała materiały wyłączone z przewozu, niebezpieczne lub jeżeli przez swoje właściwości przesyłka uszkodzi w trakcie trwania usługi inne przesyłki, mienie lub wyrządzi inne szkody, Użytkownik ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za skutki naruszenia zobowiązania.
14.9 Zleceniodawca, dokonując wyboru Partnera, któremu ma zostać zlecona Usługa Przewozu, w granicach dopuszczonych przez obowiązujące prawo przejmuje odpowiedzialność za wybór Partnera i wyłącza w tym zakresie odpowiedzialność Zleceniobiorcy za winę w wyborze, o ile Usługa Transportowa zostanie wykonana przez wybranego przez Zleceniodawcę Przewoźnika.
§15 Ubezpieczenie
15.1 Po stronie Zleceniodawcy leży odpowiedzialność za prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym określenie zawartości paczki, podanie jej wartości oraz sprawdzenie czy przedmioty wchodzące w jej skład nie naruszają regulaminu Przewoźnika.
15.2 Przedmioty w przesyłce podlegają ubezpieczeniu zgodnie z ich rzeczywistą wartością, nie większą jednak niż podana w Zamówieniu wartość przesyłki lub w usługach, gdzie ubezpieczenie jest już wliczone w cenę, maksymalna wartość ubezpieczenia przesyłki. Wartość przesyłki ustalana jest na podstawie dokumentów zakupu przedmiotów znajdujących się w przesyłce.
15.3 Przedmioty wyłączone z Transportu przez regulamin oraz regulamin przewoźnika realizującego usługę nie podlegają ubezpieczeniu. W przypadku uszkodzenia przesyłki, w której odnotowano przedmioty wyłączone z transportu, przewoźnik może odrzucić reklamację składaną dla takiej paczki.
§16 Regulamin
16.1 O zmianie Regulaminu Usługodawca obowiązany jest poinformować Użytkowników i udostępnić im zmieniony Regulamin m.in. poprzez zmieszczenie informacji na stronie Serwisu. Zmiany wchodzą w życie we wskazanym terminie, nie krótszym jednak niż 7 dni od udostępnienia ich na stronie Serwisu i zawiadomienia Użytkownika. Usługa zlecona przed wejściem w życie zmian zostanie wykonana na dotychczasowych zasadach. Użytkownik ma możliwość odstąpienia od akceptacji zmian, co spowoduje wypowiedzenie umowy zawartej między Użytkownikiem a Usługodawcą ze skutkiem natychmiastowym, w efekcie czego Konto Użytkownika zostanie zamknięte. Postanowienia §3 Regulaminu dotyczące żądania usunięcia Konta przez Użytkownika w takim wypadku stosuje się odpowiednio. O braku akceptacji zmian Użytkownik obowiązany jest powiadomić Usługodawcę na przykład poprzez formularz kontaktowy lub pisemnie na adres umieszczony na stronie Serwisu. Akceptacja zmian następuje także przez pierwsze zlecenie Przesyłki za pomocą Formularza Zamówień przez Użytkownika po wejściu w życie zmian. W przypadku braku akceptacji zmian Użytkownik w celu rozwiązania umowy powinien niezwłocznie powiadomić o tym Usługodawcę w sposób opisany powyżej. Zmiany Regulaminu, mogą być dokonane z ważnych powodów tj., mogą dotyczyć modyfikacji warunków świadczenia usług lub funkcjonalności Serwisu, zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, zmiany zakresu, odpłatności lub formy świadczonych Usług Elektronicznych, zmiany adresu Usługodawcy - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień niniejszego Regulaminu.
16.2 Usługodawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, o której mowa w paragrafie 2 punkt 3 .5, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia. Z chwilą upływu okresu wypowiedzenia umowa ulega rozwiązaniu, a Konto zostaje usunięte z Serwisu.
§15 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji dotyczących niepoprawnego funkcjonowania Usługi i dostępu do Serwisu oraz dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
15.1 Niniejszy punkt Regulaminu ma zastosowanie jedynie do Użytkowników będących konsumentami.
15.2 Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji dotyczących niepoprawnego funkcjonowania Usługi i dostępu do Serwisu oraz dochodzenia roszczeń, oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach, oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
15.3 Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
15.4 Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr odstępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§16 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
16.1 Niniejszy punkt regulaminu ma zastosowanie jedynie do Użytkowników niebędących konsumentami.
16.2 Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Użytkownika niebędącego konsumentem. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m.in. do zażądania od Użytkownika niebędącego konsumentem przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim Usługodawca uprawniony jest do zawieszenia Konta Użytkownika niebędącego konsumentem na czas trwania weryfikacji.
16.3 Usługodawca może wypowiedzieć Klientowi niebędącemu konsumentem umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie takiemu Użytkownika stosownego oświadczenia. Usunięcie Konta powoduje jednocześnie usunięcie z Serwisu.
16.4 Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Klientem niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
16.5 Usługodawca nie ponosi wobec Klienta niebędącego konsumentem odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań powstałych na skutek wszelkich błędów i awarii technicznych oraz przerw technicznych, w szczególności w przypadku braku możliwości terminowego wygenerowania dokumentów finansowych.
§17 Prawa autorskie
17.1 Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi obejmuje wszystkie formy ich wyrażenia.
17.2 Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§18 Postanowienia końcowe
18.1 Prywatność oraz poufność danych osobowych oraz obowiązki Użytkownika z tym związane określa Polityka prywatności dostępna na stronie Serwisu.
18.2 Prawem właściwym dla wszystkich stosunków prawnych pomiędzy Użytkownikiem, a Usługodawcą w związku z korzystaniem z Serwisu jest prawo polskie, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego o zleceniu, chyba, że obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej.
18.3 Firmy będące dłużnikami Usługodawcy nie mogą zamawiać Usług za pośrednictwem Serwisu bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
18.4 Klient powinien archiwizować na trwałym nośniku we własnym zakresie informacje o dokonywanych przez niego zamówieniach za pomocą Serwisu, w szczególności na potrzeby postępowań reklamacyjnych prowadzonych przez Partnerów a dotyczących Reklamacji Usługi Przewozu lub Odwołania od Decyzji Reklamacyjnej.
Wyrażam zgodę na:
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich, aby poprawić działanie LIDERO. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Użytkownicy: LIDERO, Google Analytics.
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, służą także do wyświetlania reklam LIDERO na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Użytkownicy: LIDERO.
Pliki cookies konieczne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania LIDERO oraz poprawnego działania usług.
Twoje wybory plików cookies wyrażone po zalogowaniu się do serwisu są przypisywane do konta LIDERO i zostaną zapamiętane również w przypadku, gdy będziesz logować się na konto z innego urządzenia lub przeglądarki.